Скрипторий: Aquarium lamp (guns & gears) - pf2.ru
Войти

Скрипторий: Equipment - aquarium lamp (guns & gears)

Назад к списку всех объектов Guns & Gears
Как это работает Это страница объекта Скриптория, в первой части показан ее статус и вывод оригинального объекта.
Объект может иметь следующие статусы: Нет перевода, В работе, На проверке и Переведено.
  • Если объект в статусе "Нет перевода", то любой зарегистрированный пользователь может взять этот объект себе в работу - тогда для него откроется вторая часть этой страницы с редактором. Обратите внимание, что текст объекта представлен в виде HTML текста. Вам не нужно умение писать html код, но самое минимальное умение его читать - да.
    После того как вы взялись за перевод этот объект закрепляется за вами на 3 дня. Если в течение этого времени вы не отправите свой перевод, то статус объекта скинется обратно в "Нет перевода" и он снова станет доступен для других пользователей.
    Одновременно один пользователь не может иметь в работе более 5 объектов (объекты "На проверке" не учитываются), это количество считается по всем источникам в Скриптории.
  • Если вы взялись за перевод, то объект получит статус "В работе" и откроет для вас редактор полей этого объекта, подробная информация будет внутри этого раздела (там много).
  • После отправки перевода объект перейдёт в статус "На проверке". Администратор проверит перевод, внесёт коррективы при необходимости и утвердит перевод. Если всё очень плохо, то перевод будет отклонён.
  • Если объект в статусе "Переведено", то одобренный перевод будет отображен на этой странице, а сам Источник станет на шаг ближе к завершению. Когда Источник будет завершен и размещён в общей базе данных, автор перевода будет указан на сайте на странице этого объекта как пользователь, предоставивший перевод.

СТАТУС:

НЕТ ПЕРЕВОДА

Equipment - aquarium lamp (guns & gears)

Aquarium Lamp 1
Item 8
Source Guns & Gears
Price 1,500 gp
Bulk 20
Activate 1 Interact
The aquarium lamp is a combination light source and exotic animal aquarium, intended to provide rich nobles amusement and illumination. It takes the shape of a glass cube 50 feet wide and seven feet high filled with sea water, flanked by two much smaller water tanks. A sparse brass frame around the device keeps the tanks themselves from touching the ground and serves as a mounting point for a pair of electrical coils on the top, which are enclosed within separate glass tubes. Six electric eels swim within the central tank, while a number of animals belonging to species considered to be the eels' natural prey swim in the smaller feeding tanks. With the simple pull of a lever attached to either smaller tank, one of the prey animals is released into the eel tank. Within seconds, the eels converge on the hapless animal, using their electrical charges to stun their victims. When this happens, the salty seawater conducts the electrical energy into transfer coils hidden within the brass frame, which send the energy to the top-mounted electrical coils. The end result produces enough light to fully illuminate a room as though it were midday.
This device is an expression of a recent trend among certain Avistani nobles to blend form and function in their manors' interior decorations. In such circles, ostentatious decorations that serve no functional purpose are derided as “tacky” and “unrefined.” If a noble in such company wishes not to be ridiculed, they must be sure that each decoration adds something to the room beyond the aesthetic. The aquarium lamp is the latest tool in this social arms race, and it's already proven popular with its target market.
When active, the aquarium lamp produces bright light in a 60-foot radius (and dim light for the next 60 feet). Each activation provides enough energy for 10 minutes of use, and the two feeding tanks combined carry enough prey animals for 50 activations before needing to be refilled, though electric eels usually need feeding only once per day, and won't go after the prey if they're all full. While electric eels are not aggressive to their aquarium keepers and will gradually learn to associate them with food, they can engage in violent social behavior, especially when they are young. This behavior leads to small fights involving tail slapping, biting, and discharged electricity, the last of which causes the lamp to illuminate without hitting the lever to release prey. The electric eels live around 15 years if kept well-fed.